fbpx
Back to top
Share

Day12: Teaching Monday

yoko katz October 20, 2014 2 comments

A lot of burping! (excuse me for this topic, but it has been so constant and bothers me seriously.)

I had my monthly Lupron injection to make my ovaries to sleep and protect from chemo at my oncologist’s office today. I only saw a nurse who works with my oncologist closely. I asked her about my burping. Docetaxel, one of my chemo chemicals, kills growing cells. Unfortunately, it kills good cells along digestive system, among other good cells, as well. According to the nurse, that is the reason I have the burping. Mmm. That information made me feel my body was aging quickly. So scary. I had been squizing fresh veggies and fruits every morning for juice as antioxidant for last 3 to 4 years. What was that about? I feel I hit the unhealthiest in my life now.

15401652379_0b33e85174_z 14968131213_95b4968ba0_c

My camera setting was wrong and I did not get good quality photos today. I dressed around my skirt, a backpack and my favorite 100 dollar print tie.

[Day12 after 4th chemo] Milder nauseous (No medication!). Oh, my legs, I cannot do slopes. I cannot make my legs to move. A flat surface is no problem, in fact, I was walking in the NYC for over 30 minutes today. Very strange. Burping.

ゲップが半端ない。

今日は、毎月打っている 卵巣の働きを止めて、抗がん剤治療中に卵巣を守ると研究結果が出ているLupron注射を打ちに 癌センターに出かける。癌医についている看護師さんが注射を打ってくれるので、ゲップについて質問してみた。ドセタクセルという抗がん剤を使っているが、その抗がん剤は、とにかく成長してくる細胞を攻撃するように出来ている。癌細胞にも効くが、あいにく 普段から成長してくる細胞も攻撃する。そして、消化器系の成長してくる細胞がやられているので、消火機能が落ちているらしい。消化器系細胞が 新しくなっていないと考えると、体中が一気に年を取っている気がして恐ろしい。あれだけ、抗酸化作用ある絞りたての野菜果物ジュースをほぼ毎日欠かさず飲み続けていること3~4年。なんだったのか。。。この今日の私の不健康なこと。悲しい。

今日は、私がカメラの設定を動かしてしまったのか、直しても直しきれない写真たち。100ドル印刷のネクタイに、スカートとカバンでコーディネートしてみました。

[4回目抗がん剤後12日目] 軽い吐き気が続く(初 薬なし日)。脚がどうかなってしまったようで、坂道になると動かない。すごくしんどくて、一歩一歩がかなり辛い。休み休み坂道を登る。平らな道はいくらでも歩けるのに。今日は NYCを30分ほど歩いた。

2 comments

  1. ふわ

    昨日、初めて会った人がさ去年子宮がん⇒乳がん(Lv4)になったんだって。40代だと思う。でもたった2ヶ月で完治したそうで、医者がビックリしてたと。その人曰く、白いものを食べないようにしていたとか。お米とか、ヨーグルトとか、パンとか。あとリンゴはとっても良いそうです。参考になれば~!

    • ふわっち
      ありがとう。きいて~
      実は、私のここ3年の食生活、自分で勉強していて、栄養士が聞いても ピカピカな優等生な食生活だったのよ。
      ずっと100%玄米だし、パンは自分の手作り。ヨーグルトも手作りの上 毎日ランチに。りんごは朝 野菜と共にジューサーにかけて。
      そんな食生活だけれども、36歳で乳がん。
      直す反省点すら見つからないと自他共に言うぐらい ピカピカ生活だったのに。(涙)
      ちーん。地道に直すよぉ。。。
      また 何か小耳に入れたら 教えてね!!!