fbpx
Back to top
Share

Day 7 & 8: after 2nd chemo

yoko katz September 4, 2014 6 comments

Day 7: DOWN in bed all day after teaching. WOW, it knocked me down. I felt so nauseous even after taking a medication. I had to call my doctor’s office if I can take another kind at the same time, I am prescribed 2 different kinds. (Answer was YES!) I remember, the last cycle, I started feeling slightly better during day 7, and I took a short trip to the city. I took it easy and did not push that hard.

but

But since I was up in my heels and being active in the class for three hours with constant talking, it knocked me down for today. Anyway, I was lying flat for a whole day feeling nauseous. I watched 4 movies, BORED… I would have enjoyed just one movie to be enough for a day.

Day 8, 2 days after the teaching. I could move around better. Although I felt constant nauseous, and a medication helped me for the day. I am happy to go back to bed for the night.

[Day 7 Physically]: Exhausted. Very nauseated for a whole day, worse than the last cycle for the Day 7. No appetite, not getting hungry at all. I did not weigh this time, but I can tell I lost weight. No taste. Eating is a simple act of “getting nutrition and energy,” with no joy associates with it, it is a duty period. Constipated. Gagging. Burping.

[Day 7 Emotionally] Good. It is nice to have accompany, my parents, I am destructed to feel the nausea.

[Day 8 Physically]: Not as much fatigue. Nauseous is there. My appetite seems gradually coming back. I started to taste food better than yesterday. Lying is the best. Gagging. Burping. My top part of my head is mostly really bald with little hair. A lot of red and white, pimple like, on top of my head. As my hair is really short, when it touches something, it is very sensitive and uncomfortable.

[Day 8 Emotionally]: OK. But, it is sucks to be me. -there is a song in Avenue Q-, it sounds I am stressed out, but the song is quite amusingly done. My favorite one. I try not to think how many more cycles are waiting for me… (4 more of this… oops.)

2回目の抗がん剤後7日目(マンハッタンで教えた次の日)。

やられた。 気持悪さが この3日間で一番ひどく、朝薬を飲んだのに、いまいち効かない。お医者さんに電話を入れたら、もうひとつ処方されている薬を 前の薬が切れるのを待たずして飲んでも良いとのことなので、もうひとつを飲む夕方。少し楽になる。それにしても、疲れがひどくて、ベッドやソファーの上で 一日うとうとしていた。映画を立て続けに4本見たが、見る映画は 一日一本を満足に見てるぐらいが私にはちょうど良い。4本は、もう 最後 つまらなくて仕方が無かったけれど、かといって 身体が動かず、他に出来ることが思いつかず。携帯のインターネットで ぶらぶらとネットサーフィンぐらいかな。

本日8日目は、動き回ることが出来るが、まだ 抗がん剤つわりが 続いていてしんどい。少し味覚が戻りつつあり、食欲が 少し出てきたのが分かる。

[Day 7 体調] 疲労で動けない。気持悪いのが ピークに近い。薬が効かずに 2種類を一緒に飲んで何とかしのぐ。食欲が無ければ、おなかもすかない。味も無い。友達の表現だが、まさしく 食べるのが修行に感じる。義務で食べるという つまらない行為であるが 必要であるので仕方が無い。便秘。ゲップ。おぇっっとなる回数が多い。

[Day 7 心理] まあまあ。両親がいて、気がまぎれる間は 気持悪さも多少忘れていい。

[Day 8 体調] 少し動ける。気持悪さが常に付きまとう。薬は朝1つ飲む。味覚が多少戻りつつあり、それにあわせて食欲も多少出てくる。頭のてっぺんは、そろそろ 本格的に 髪の毛がなくなってきて、地肌が露出している。にきびのような吹き出物が 無数に頭のてっぺんに出来ていて、残っている 短い髪の毛が 何かに触ると かなり痛い。

[Day 8 心理] まずまずなんだけれど、”It sucks to be me” とは。。。 この自分であることがいやだなぁ という 直訳になるのかな?Avenue Qのミュージカルの歌に出てきてお気に入りなフレーズで 今の私にピッタリと思っている。シリアスに聞こえるけれど、実際の歌は、コメディー調で明るい、そんなイメージでいたい。あと 何回 この抗がん剤治療 やらないといけないのかと 数えたくなるけれど、数えてはいけない!と 思いつつ。。。あと4回。。。ふーー。いやだな。

6 comments

  1. chiori

    お疲れーっす!
    先は数えたくない、よくわかるわ。。
    今は一歩一歩。だよね。

    よく寝れますように。

    • Chiori,
      これは 本当 一歩一歩と念仏唱えるがごとくよ。
      精神面での忍耐力 かなり鍛えられます。

  2. Terri

    あと4回、でも、2回目の吐気も終わろうとしている。1回ずつ、洋子ちゃんらしくこなしてると思うよ。オレンジのかつらに合うファッション、それを着こなすって、中々いないよ。 キーモでガン細胞やっつけて、元気な体になって!!

    • Terri
      オレンジ すっかり 気に入りました!
      キーモが がん細胞に効くようにと 横になりながら 思ってる~。
      げんきになるよー。

  3. Michiyo

    ぐー、辛いね。毎日、今日のヨーコちゃんはどうかなと、ドキドキしながらブログをチェック。オレンジのウィッグにシックにまとめた服、靴のワンポイントのオレンジが効いて、ただでさえ素敵なのに、そこにヨーコちゃんの笑顔があるから、それはそれは嬉しくて、よーしと私もガッツポーズ。
    辛そうな日は、cancerという理不尽な病気に無性に腹が立って、これ以上ヨーコを苦しめるな〜と叫びたい気分。
    1日1日を今のように前を向いてだね。しっかり、がっつり頑張ってる。
    日本にまで伝わってるよ。
    いやー、しかし、私が日本で探してみてたウィッグにオレンジはなかったわ。さすがヨーコちゃん。誇りに思うわ。

    • Michiyo
      ありがとう。
      さて、今度は どんな風にアレンジしようかと 今から 考えちゃうよぉ。
      今回のは、バッチリ 決まって 自分でもうきうきでした。

      ウィッグ。ところがネェ おもしろいことに。。。
      日本のアニメ系のコスプレ市場を見ると かなり 面白いウィッグが勢ぞろいしちゃう日本なのよ!
      乳がんになったから といって その市場を開拓しようとする人が 少ないかも知れないけど。。。
      まあ、そうはいっても、今回のは、日本製の素材を中国で作って アメリカで売っているの アメリカブランドを買ったけれどね。