fbpx
Back to top
Share

Day14: Movie time with my son

yoko katz October 1, 2014 4 comments

I took my son to go out for a newly released movie, The Boxtrolls, in a theater today. I love somewhat nostalgic movements of stop-motion animations so much. This movie became my favorite movie. The boxtrolls are adorable. We were laughing in the theater, such a fun day for two of us!

TheBoxtrolls

(image credit: the official website)

While every 3 weeks I have my chemotherapy, I spend half the time resting well or whipping myself up with teaching. The rest of the time, I regain my strength then I become busy preparing for my teaching material for the next three weeks or crossing off my to do list in my short time. I used to spend more time with my family, but unfortunately, I focus on me much more.

Today was for me to be with my son. A quality time to share some fun time with movie and shop for Halloween that he is looking forward to were very important to me. I casually expressed to my son about my feeling and intention of this special date today, how it means to me.

It is hard to ignore these special shoes collaborated with Nike. It is for auction base sales, special limited quantity! The money goes to AdaptUSKids, which goes along with its story line. Great charity event.

TheboxtrollsNike

(Image credit from the official website)

 

October is the month for breast cancer awareness month! I am wearing a breast cancer logo T-shirt from forever21. ($1 goes to charity.)

[Physically] Feel very mild nausea (medication: late at night) It is getting hard to control my appetite. Very strong appetite as if I am catching up. Some skin issues with red pimples on my head and face.

[mentally] Quality time with my son filled me with peace and love.

今日は、息子と2人デートの日。2人で 先週出たばかりの映画を見に行く。The Boxtrolls ストップモーションのアニメーションで、作成クレジットが流れた後に、どうやって作ったのかを映像で流してくれて、子供にも 作っていった過程が わかりやすく見せられていた。これ、作るの 大変だっただろうに!こういうノスタルジックな昔ながらの作り方、大好きです。映画館で、笑ったり 「えーー」と 叫んだりして 二人で楽しかった。

3週間おきの抗がん剤は、最初の10日で ほとんど横に成っているか、もしくは講義の準備と講義で 自分のことで精一杯。元気に動けるようになったら成ったで、講義準備と、ためていた TO DO リストをこなしていくので埋まってしまう。自分のことばかりになってしまうけれど、乳がんになっている間というのは、家族まで巻き込んで時間が流れていくものである。昔は、家族を中心に私もその中で回っていた。だから特に息子には 良くも悪くも 母親が母親らしいことを 昔のようにしてあげられない。

今日は、息子と一緒に過ごしたかった。息子と2人で「楽しい」ひと時を過ごして、「楽しかったね」とお話して、帰り道に 月末のハロウィンのデコレーションのショッピングをした。全部 全部 大切なひと時。ふとしたときに、さらっと 息子と過ごしたい私の気持ちを伝えておきました。大切な 大切な時間で 楽しいのよと。

ナイキと映画のコラボレーション靴が チャリティーオークションで 限定販売される。AdaptUSKids という アメリカ人の子供を養子縁組に取り組んでいる団体だと思われる。映画の話とつながっていて すごく良い。ファッションと映画でタックを組みチャリティー活動。すごく素敵なビジネスモデルだ。

 

さて、10月は 乳がん月間。今日は Forever21で買った 乳がんのTシャツを着てみました。Tシャツの売り上げの一部は 乳がんのチャリティーに寄付されるそうです。

[体調] ほんの少し 気持ち悪さがあり。(寝る前に薬を飲む) 食欲が強くて、抑えるのが大変になってきた。赤い吹き出物が 頭や顔に出来てきた。

[心理] 息子とデート やさしくて愛がある そんな時間が過ごせれて 幸せ。

4 comments

  1. Yuka

    映画デートいいね。男の子がいたら私もしたいことの1つ。
    初めて好きな人との映画デート的なくらいキュンキュンする。。。笑
    yokoが話した言葉はママの想いを愛をしっかり受け止めただろうな。
    ストップモーションのアニメーションぜひ娘と観たい。
    映画はよく行くんだ。ポップコーン片手に一緒に娘と観る映画好きで。
    ハロウィンのシーズンだね。

    • Yuka
      2人で 3D眼鏡して 仲良しさん。
      こんなときこそ、いつもより こういう時間が大事に感じるよ。
      フライドポテトを食べたんだけれど、息子が 私よりもたくさん食べようとしたのか
      横でがっついているのを 私も 「自分の分を」と思って がっつくこととなり
      キュンキュンって感じにならなかった(笑)。

      ハロウィン、そうそう ちょうど 帰り道に アイディアを得に お店によって帰ってきたよ。
      今年は 息子がどんなチョイスをするのか 楽しみです。
      日本も 今 イベントでする人も増えてきたものね、Yukaもするのかな。

  2. yuka

    わかるー。私もポップコーン食べようとすると残すくせにムキになる娘。
    私は大人気ないわ。
    日本もハロウィン仮装するようになってきた。今年仮装する予定。
    よーこの子のチョイス楽しみにしてます。