fbpx
Back to top
Share

9th Targeted Therapy Day 9回目分子標的治療

yoko katz January 19, 2015 2 comments

Tomorrow, Tuesday, will be my 9th targeted therapy day: treatments for HER2 -Herceptin and Perjeta. Wish me luck for an easy IV insertion again. One after another treatments… (Look how much hair came out so far! The picture is from a week before my surgery.)

I counted, in total, I need 17 targeted therapy, every three weeks back in the chemotherapy unit. By tomorrow, I will be done just over the half of the treatments on that. It’s a long way.

My arm movements have been restricted by the plastic doctor. A friend of mine will drive me to the treatment office tomorrow. The weather condition has been so icy in mornings these days in NY. I cannot afford to slip down now, that could open up my operated incision parts. That will be horrible. I have some walk to our street level from a door, I am concerned about it. I asked my husband to escort me to the car, just to be safe.

[6 days after my reconstruction surgery]: No physical pain. My back harts as I wake up. Unconsciously, I probably do not move much as I sleep. I wake up as the same position as I go to sleep. My friends came to help me to catch up with some house shores. They also gave me some back and neck massage and a healing session for me. Thank you so much!

20日火曜日は、9回目の分子標的治療の日。HER2 という乳がんの種類の治療用で、3週間に一度のハーセプチンとパージェタの投与。点滴の先が また うまく一発で決まりますように。。。祈。今日は、水分を たくさん取って、血管を太くするように気をつける。本当に、次から次へと治療が続く。(写真は、手術1週間前の写真。見て!髪の毛 生えてきてるでしょ!黒くなって来た。にしし!)

数えると、3週間おきに 全部で17回の分子標的治療。明日になれば、やっと 半分分子標的治療が終わる!ああ、なんて なんて 長い道。

まだ、形成の先生から腕の動きを規制されている。明日は、お友達が、病院まで送り迎えをしてくれる。本当に、ありがたい。最近、NYは氷点下であり、雨振りだったりして、地面がつるつるになっていた。玄関から車道まで、問題なく歩けますように。今転んでも、私は しっかりつかまって体を支えていられない。勝手に想像して、転んで傷口がパッカリ開いてしまったらどうしよう と不安になる。ハズバンドにエスコートをお願いする。

[乳房再建治療後6日目]: 傷口の痛みは無い。目覚めると背中が痛い。気がつかないうちに、寝ている間 体を出来るだけ動かさないようにしているんだと思う。今日は、また違うお友達が2人で家に来て、家事など たまってきている部分を手伝ってくれる。ここずっと、ハズバンドも 積極的にしてくれているけれど、かゆいところに手が届かない。あまり 細かく私が指示して やってもらうのもね。。。程々がいいので 今日のヘルプは助かる。首と背中のマッサージをしてくれたし、スピリチュアルヒーリングのセッションもしてくれた。ありがとう!

2 comments

  1. ふわ

    おお!髪、伸びてきた。僕と同じくらいだわw

    NY寒そうだね。
    身体も思いどうりにならないのもつらいなあ。
    でもみんながサポートしてくれてるから、うれしいね!

    • ふわっち

      あら、そんなに 短いの ふわっち。
      冬には 寒いな~と 思う(笑)。
      うん、NY さむさむ~。

      うんうん、素敵な人たちに囲まれて、みんなが 本当にいろいろな形で応援してくれている。
      おかげで 頑張るパワーも出てくるものだよ。